ЧАСОВИ У ИЗОЛАЦИЈИ 4. РАЗРЕД, Понедељак 25.5.2020.


Математика- Израчунавање површине коцке-РТС,

Уместо писменог задатка –провера знања-задаци ко за писмени

Задаци се налаѕе у гугл учионици такодје и  тамо их ураљене послати

Задаци:
1. Састави бројевни израз и израчунај његову вредност.
а) Разлику бројева 731 и 602 помножи збиром истих бројева.
б) Збир бројева 72 816 и 68 637 подели бројем 169.

2. Израчунај врдност разломака и упореди добијене резултате:
а) 1/2 од 128 б) 2/3 од 96

3. Пронађи решења за једначине и провери их.
а) 12 • Х = 144 К : 18 = 32
Пронађи решења за неједначине и провери их.
б) 500 • М < 10 00028 • С > 140

4. а) Висина собе је 3 m, ширина 6 m и дужина 8 m. Колико кубних метара ваздуха има у тој соби?
б) Збир свих ивица коцке је 72 dm. Колика је површина те коцке?

5. У воћњаку има четири пута више стабала јабука него шљива, а шљива три пута више него кајсија. Ако кајсија има 298, израчунај укупан број воћки у воћњаку.

 

Српски језик

Луцкаста песма, Ф.Г. Лорка-РТС;

ВИОЛИНА – МИРОСЛАВ ДЕМАК

ВИОЛИНА

Мирослав Демак

 

Стари виолиниста је умро.

Био је то чудотворни музичар. Знао је све песме на свету и знао је да их засвира боље од било кога другог. Када је свирао, дуга бела коса вијорила му је изнад чела као да сама свира песму јужног ветра. Виолиниста је увек долазио незнано откуд, али увек у тренутку када је људима био најпотребнији. Доносио им је радост и смех. Долазио је са песмом, даривао је њоме људе и  поново одлазио незнано куда. Сви су говорили да има чудотворну виолину.

 

Шта мислите зашто су људи говорили да виолиниста има чудесну виолину? Како је изгледала та чудесна виолина? Од чега је била направљена?

      Како је виолиниста набавио виолину? Шта је виолиниста најрадије свирао? Ко је највише волео његову музику и радовао јој се?

 

Сада је стари виолиниста умро. Иза себе је оставио најлепше песме, завештавајући их свим људима. Осим песама, иза њега је остала само његова виолина. Њу није дао никоме.

 

Шта мислите зашто виолиниста никоме није дао виолину? Да ли је он био себичан? Шта је желео да се деси да би виолина некоме припала?

 

Пре него што је последњи пут склопио очи, позвао је себи два своја најбоља друга – сликара и песника.

– Остављам је ономе ко може највише – рече, даде им виолину и опрости се с њима.

Сликар и песник погледаше један другог и у истом тренутку помислише:

 

Шта су помислили његови пријатељи? Да ли су се сложили у мишљењу? Зашто?

 

„Ја ћу добити чудотворну виолину, јер ја могу више него ти!“

Била су два сјајна уметника. И они су већ били у годинама, познавали су свет, а изнад свега су били мајстори свог заната.

 

Чиме су се бавили пријатељи старог виолинисте?

 

Природа и друштво-

Настанак и развој модерне српске државе и српски народ у Југославији-ТВ час;

 

ДРУГИ СВЕТСКИ РАТ

Други светски рат

Узроци почетка Другог светског рата.

Учесници.

Бомбардовање Београда – април 1945. год.  –  почетак.

Тито и партизани.

Дража Михаиловић и четници.

Страдање српског народа у овом рату – највише страдало у Крагујевцу 1941. год.

Крај рата – 1945. год. и настанак СФРЈ.

Прочитати и научити лекцију

Урадити Радне листове-Други светски рат

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Google photo

Коментаришет користећи свој Google налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s