Основна школа „Бора Лазић“, Влашка веб-адреса: www.sasaucha.wordpress.com |
Лични план стручног усавршавања за школску 2013-2014. годину |
ПОДАЦИ О ЗАПОСЛЕНОМ СА САМОВРЕДНОВАЊЕМ И ПЛАНОМ ЗА ПОВЕЋАЊЕ КОМПЕТЕНЦИЈА |
||||||||||
Име и презиме | Саша Јовановић | Звање | учитељ | |||||||
Последњи заврш. ниво образовања | Професор разредне наставе | Посао у школи | О.Ш: ,,Бора Лазић,,- Влашка, професор разредне наставе | |||||||
Знања и вештине потребне за обављање посла – компетенције које поседујем | VII степен | Знања и вештине које желим да развијем, унапредим у наредној години – компетенције | ||||||||
професор разредне наставе |
ПЛАНИРАНИ ОБЛИЦИ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА У УСТАНОВИ
|
|||||||||
Облик стручног усавршавања |
Компе-тен-ција К1, К2 К3, К4 |
Назив / тема |
Ниво: стр. већа, активи, тимови, пед. колегиј, од. веће, н. веће, с. родитеља, ш. одбор, уч. парлам, о. зајед… |
Планирано време остваривања (месец) |
бр. сати |
Начин учествовања (присуство, излагање, извођење, ауторство, организовање, координ, вођење, анализа, дискусија… |
||||
Извођење угледног часа/активности(са дискусијом и анализом) | ||||||||||
Приказ књиге, приручника, дидак. материјала, стручног чланка, различите врсте истраж. резултата праћења развоја детета (са дискусијом и анализа) | ||||||||||
Приказ студијског путовање и стручне посете са обавезном дискусијом и анализом | ||||||||||
Остваривање истраживања(научна, акциона, ad hok, итд.) | ||||||||||
Остваривање пројеката образовно-васпитног карактера | ||||||||||
Остваривање програма од националног значаја у установи | ||||||||||
Остваривање програма огледа, модел центра | ||||||||||
Облик стручног усавршавања који је припремљен и остварен у установи у складу са потребама запослених | ||||||||||
Излагање о савладаном програму/ обуци или другом облику СУ | ||||||||||
Остали облици СУ који нису предвиђени Правилником, а које запослени планира | ||||||||||
ПЛАНИРАНИ ОБЛИЦИ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА ВАН УСТАНОВЕ | ||||||||||
Облик стручног усавршавања |
Компет К1,К2 К3, К4 прио-ритет |
Назив |
Ниво |
Време, место |
Цена |
бр. бод-ова |
Улога: присуство, излагач, аутор, извођач, организ, координатор, водитељ… |
|||
Одобрени програми стручног усавршавања (обука) | ||||||||||
Акредитовани програми високошколске установе (облици целоживотног учења) | ||||||||||
Стручни скупови (конгрес, сабор, сусрети и дани, конференција, саветовања, симпозијум, округли сто, трибина) | ||||||||||
Летње и зимске школе | ||||||||||
Стручна и студијска путовања | ||||||||||
Остало: пленарно предавање, презентација са дискусијом, радионица, панел дискусија, рад у групама, постер презентација… | ||||||||||
(Додавати редове по потреби)
Licni_plan_SU licni-plan-strucnog-usavrsavanja-2013-14
Godisnji licni plan profesionalnog razvoja -Sasa jovanovic 2015.2016
ЗНАЊА И ВЕШТИНЕ потребне за рад у образовно-васпитној установи:
Знања:
- Уже стручна знања из области ( развој говора, математички појмови итд.)
- Из педагогије и психологије
- О различитим методама, техникама и активностима
- О развојним карактеристикама деце
- О техникама учења
- О основама програма васпитно-образовног рада
- О планирању и евидентирању рада
- О техникама евалуације и самоевалуације
- О начинима сарадње са породицом
- Информатике
- Страни језик
- Познавање закона, прописа, правних аката, процедура
- …
Вештине:
- Тимски рад
- Комуникацијске вештине
- Активно слушање
- Индивидуални, групни, фронтални и рад у паровима – примена у раду са децом
- Израда средстава и других материјала за рад
- Организација разних активности – шта, како, кога позвати;
- Конструктивно решавање конфликата
- Коришћење разних техника (нпр. ликовних) у раду са децом – шта, који материјали
- Преношење знања деци (подучавање)
- Самоевалуација
- Изражавање – вербално, невербално (пантомима, глума)
- Моторичке, ликовне /музичке вештине
- Отвореност ка новом, односно за ново – за себе, за друге
- Емпатија
- Покретање, иницрање и вођења различитих активности
- Сарадња са осталим учесницима и сарадницима у образовно-васпитном процесу
- …
ПРИОРИТЕТНЕ ОБЛАСТИ СТРУЧНОГ УСАВРШАВАЊА – за 3 године
- Превенција насиља,злостављања и занемаривања
- Превенција дискриминације
- Инклузија деце и ученика са сметњама у развоју и из друштвено маргинализованих група
- Комуникацијске вештине
- Учење да се учи и развијање мотивације за учење
- Јачање професионалних капацитета запослених у области иновативних метода наставе и управљања одељењем
- Сарадња са родитељима
- Информационо-комуникационе технологије
ИНСТРУМЕНТ ЗА САМОПРОЦЕНУ КОМПЕТЕНЦИЈА НАСТАВНИКА
Инструмент који је пред Вама направљен у складу са Стандардима компетенција за професију наставника и њиховог професионалног развоја у циљу да Вама помогне у самопроцени сопствених јаких страна и слабости у вези са Вашим професионалним компетенцијама.
Добијени резултати могу Вам бити од помоћи за постављање циљева у планирању стручног усавршавања.
Приликом процене, имајте у виду значење бројева:
5 – одличан / увек
4 – врло добар / веома често
3 – добар / понекад
2 – слаб (захтева моју пажњу, неопходно је унапредити дату компетенцију) / веома ретко
1 – недовољан (неопходно је хитно предузети одговарајуће активности како би се унапредила дата компетеција) / никада
1- Компетенције за наставну област, предмет и методику наставе | |
-У планирању садржаја и начина рада руководим се циљевима и исходима наставног предмета | 1 2 3 4 5 |
-Користим методе и технике примерене предмету и ученицима којима предајем | 1 2 3 4 5 |
-Садржаје предмета који предајем повезујем са примерима из свакодневног живота и искуствима ученика | 1 2 3 4 5 |
-У планирању и организовању рада руководим се образовним стандардима | 1 2 3 4 5 |
-Упућујем ученике да садржаје предмета који предајем повезују с другим предметима и областима | 1 2 3 4 5 |
-Наставу обогаћујем искуствима стеченим кроз различите облике стручног усавршавања | 1 2 3 4 5 |
-Користим аудиовизуелне и илустративне материјале у настави у функцији учења ученика | 1 2 3 4 5 |
-Користим савремене образовне технологије како би подстакла/ао учење ученика | 1 2 3 4 5 |
-Познајем и користим различите начине праћења и вредновања рада ученика | 1 2 3 4 5 |
Просечна оцена
|
|
К2-Компетенција за поучавање и учење | |
-Јасно наглашавам кључне појмове и истичем циљеве часа | 1 2 3 4 5 |
-Проверавам да ли су упутства која дајем јасна свим ученицима | 1 2 3 4 5 |
-Подржавам ученике да слободно износе своје идеје, постављају питања, дискутују и коментаришу у вези са предметом учења | 1 2 3 4 5 |
-Наставне материјале, методе, темпо рада и захтеве прилагођавам различитим образовним потребама и могућностима ученика | 1 2 3 4 5 |
-Када год је могуће у раду користим групну дискусију, дебате, играње улога | 1 2 3 4 5 |
-Подстичем ученике да користе различите начине и приступе у решавању задатака | 1 2 3 4 5 |
-Користим ученичка постигнућа као показатељ ефикасности и ефективности сопственог рада | 1 2 3 4 5 |
-Прихватам одговоре ученика на начин који охрабрује и подстиче њихово даље учешће у раду | 1 2 3 4 5 |
-Ученицима дајем благовремену и јасну повратну информацију о постигнућима, напредовању и елементима које треба унапредити | 1 2 3 4 5 |
Просечна оцена
|
|
К3- Компетенције за подршку развоју личности ученика | |
-Континуирано охрабрујем ученике да дају све од себе | 1 2 3 4 5 |
-У односу са ученицима уважавам њихове потребе и осећања | 1 2 3 4 5 |
-Користим технике позитивног дисциплиновања ученика без коришћења страха као мотиватора | 1 2 3 4 5 |
-Пружам подршку и охрабрење када ученици доживе разочарење и неуспех | 1 2 3 4 5 |
-Исказујем позитивна очекивања у вези са оним што ученици могу да постигну | 1 2 3 4 5 |
-Планирам различите активности које обезбеђују укључивање ученика са различитим индивидуалним карактеристикама и потребама | 1 2 3 4 5 |
-Избегавам деструктивну критику, исмевање и сарказам у контакту са ученицима | 1 2 3 4 5 |
-Пратим развој и напредовање различитих аспеката личности ученика | 1 2 3 4 5 |
-У планирању сопственог рада и активности које организујем са децом уважавам социјални контекст из кога деца долазе | 1 2 3 4 5 |
Просечна оцена
|
|
К4 – Компетенције за комуникацију и сарадњу | |
-Радо размењујем идеје, наставне материјале и опрему са колегама | 1 2 3 4 5 |
-Са родитељима градим атмосферу међусобног поверења, укључујући их у различите активности у школи | 1 2 3 4 5 |
-Планирам и осмишљавам садржаје сарадње са установама и институцијама из окружења | 1 2 3 4 5 |
-Ученике, родитеље/старатеље, колеге, локалну заједница од значаја за образовно-васпитни рад користим као ресурс за планирање и реализацију наставних и ваннаставних активности | 1 2 3 4 5 |
-Иницирам и прихватам иницијативу различитих партнера који могу да допринесу напредовању школе и ученика | 1 2 3 4 5 |
-У комуникацији са партнерима руководим се правилима успешне комуникације | 1 2 3 4 5 |
-Редовно информишем заинтересоване партнере о активностима школе које могу унапредити сарадњу | 1 2 3 4 5 |
-Познајем различите облике и садржаје сарадње са различитим партнерима | 1 2 3 4 5 |
-Учествујем у раду тимова и стручних тела у школи | 1 2 3 4 5 |
Просечна оцена
|
SWОТ aнализа
SWОТ анализа је једнa од техника које могу да се користе како у установама тако и на личном плану као основа за сагледавање стања и планирање.
Структурисана је тако да се бави идентификовањем снага (енгл.Strenghts), слабости (енгл.Weaknesses), могућности (енгл.Opportunities) и опасности (енгл.Threats) и омогућава критичко и обухватно сагледавање ситуације, проблема.
Циљ SWОТ анализе је да се изврши процена у вези са наведеном структуром где се разматрају и унутрашњи (предности –Strenghts и слабости –Weaknesses) и спољашњи фактори (могућности –Opportunities и опасности –Threats).
анализа унутрашњих аспеката |
позитивно |
негативно |
Снаге (појачати) | Слабости (елиминисати) | |
анализа спољашњих аспеката |
Могућности/шансе (истражити) | Опасности/претње (смањити или избегавати) |
Постави коментар